Schemat klasy systemu handlu online


Diagramy klas UML Przykłady Abstract Factory Design Pattern Cel. Zilustrować wzór abstrakcyjnego wzoru fabrycznego. Podsumowanie . Abstract Factory to twórczy projektowy wzór oprogramowania. Ten wzorzec zapewnia interfejsy do tworzenia rodzin powiązanych lub zależnych obiektów bez określania ich konkretnych klas. Model domeny bibliotecznej Cel. Opis obszaru domeny dla zintegrowanego systemu bibliotecznego (ILS), znanego również jako system zarządzania biblioteką (LMS) - biblioteka, katalog, książka, patron, konto. Podsumowanie . Model domeny bibliotecznej opisuje główne klasy i relacje, które można wykorzystać podczas fazy analizy, aby lepiej zrozumieć obszar domeny dla ILS lub LMS. Model domeny zakupów online Cel. Pokaż model domeny do zakupów internetowych - klient, konto, koszyk, produkt, zamówienie, płatność. Podsumowanie . Przykład diagramu klasy UML reprezentujący domenę zakupów internetowych. Każdy klient może mieć jakąś tożsamość użytkownika sieci. Użytkownik sieci może znajdować się w jednym z kilku stanów i może być powiązany z koszykiem. Przykład diagramu klasy konta bankowego Cel. Model domeny opisujący typowe typy rachunków bankowych. Podsumowanie . Ten przykład pokazuje kilka podtypów konta bankowego przy użyciu zestawów uogólnień UML. Konta bankowe można pogrupować w zestawy generalizacji UML na podstawie różnych kryteriów. Przykładowy schemat przedstawia topologię rachunków bankowych z dwoma prostopadłymi wymiarami i odpowiednimi rodzajami mocy Typ odpowiedzialności i Rodzaj konta. Polisa ubezpieczenia zdrowotnego Przykład diagramu klasy UML Cel. Model domeny opisujący różne rodzaje polis ubezpieczenia zdrowotnego. Podsumowanie . Ten przykład pokazuje kilka podtypów polisy ubezpieczenia zdrowotnego przy użyciu zestawów uogólnień UML. Jednym z zestawów generalizacyjnych jest Typ pokrycia - Zasięg pracowniczy, Zasięg własny i Zakres świadczeń, a inny zestaw oparty jest na planie ubezpieczenia - HMO, POS, PPO, FFS. Przykład diagramu klasy UML dla szpitala Cel: Model domeny dla szpitala pokazujący i wyjaśniający strukturę szpitala, personel, relacje z pacjentami i terminologię leczenia pacjenta. Podsumowanie . Model domeny systemu zarządzania szpitalami jest reprezentowany przez kilka diagramów klas. Ward to oddział szpitala lub zestawu pokoi wspólnych dla pacjentów potrzebujących podobnej opieki. W szpitalu istnieje wiele oddziałów, z których każdy może być pusty lub mieć na nim jednego lub więcej pacjentów. Każdy oddział ma unikalną nazwę. Lekarze w szpitalu są zorganizowani w zespoły (zwane również firmami). Każda drużyna ma unikalną nazwę lub kod (np. Ortopedyczne lub pediatryczne) i jest kierowana przez lekarza konsultanta lub lekarza prowadzącego. Cyfrowe obrazowanie w medycynie - model DICOM świata rzeczywistego Cel. Reprezentacja modelu domeny (model rzeczywistego świata) w obrazowaniu cyfrowym i komunikacji w medycynie (DICOM) - pacjent, wizyta, obiekt, żądanie usługi obrazowania, zaplanowana procedura, procedura wykonania modalności. Podsumowanie . Przykład diagramu UML reprezentuje rozszerzoną domenę DICOM, abstrakcyjny opis obiektów rzeczywistych używanych w interfejsie Modality-IS. Modalność jest częścią sprzętu do obrazowania medycznego, np. tomografia komputerowa (CT) lub ultrasonografia (US). Obrazowanie cyfrowe w medycynie - DICOM Application Hosting API Cel. Przykład diagramu klasy UML reprezentujący interfejs API aplikacji DICOM Application Hosting. zdefiniowane w części 19 standardu DICOM (PS 3.19-2017). Interfejs API Application Hosting opisuje interfejsy między dwiema aplikacjami - Hosting System i Hosted Application. wymiana danych medycznych, gdy znajdują się w tym samym systemie. Podsumowanie . Interfejs API aplikacji DICOM Application Hosting definiuje trzy interfejsy - Application. Gospodarz . i interfejs DataExchange. System hostingowy zapewnia wiele różnych usług, takich jak pobieranie i przechowywanie obiektów DICOM do aplikacji hostowanej. Te ostatnie procesy dostarczyły danych medycznych, potencjalnie zwracając niektóre nowo wygenerowane zestawy danych. Sentinel HASP licencjonowanie domeny Przykład diagramu klasy UML Cel. Celem diagramu domeny jest pokazanie najważniejszych rzeczy używanych podczas licencjonowania oprogramowania i procesu ochrony przy użyciu Sentinel HASP oraz relacji między tymi rzeczami. Podsumowanie . Gdy dostawca oprogramowania kupuje serwer Sentinel HASP LDK, dostawca otrzymuje unikatowy kod partii i odpowiedni klucz dostawcy. Każdy chroniony program ma pewne funkcje i jest powiązany z kodem wsadowym. Uprawnienie może zawierać jeden lub więcej produktów i jest powiązane z klientem, który złożył zamówienie. Klient może być zarówno indywidualnym klientem, jak i firmą. Przykłady przykładów diagramów klas UML języka Java util. concurrent Cel. Przykłady diagramów klas UML reprezentujących najważniejsze interfejsy i klasy Javatrade util. concurrent API. Kilka java. util. concurrent. pakiety obsługują funkcje współbieżności wysokiego poziomu w Javie z nowymi współbieżnymi strukturami danych w ramach kolekcji kolekcji Java. Podsumowanie . Executory definiują interfejs API wysokiego poziomu do uruchamiania i zarządzania wątkami w celu obsługi aplikacji na dużą skalę, głównie poprzez dodawanie zdolności zarządzania pulami wątków. Równoczesne kolekcje zmniejszają potrzebę synchronizacji i mają na celu wspieranie równoczesnego dostępu i modyfikacji dużych zbiorów danych. Interfejs FutureltVgt reprezentuje wynik obliczeń asynchronicznych. Klasy implementacji kamer Android Cel. Przykład diagramu klasy UML na poziomie implementacji w celu zilustrowania użycia interfejsu Android Camera API (platforma Android 3.1, poziom interfejsu API 12). Podsumowanie . Klasa CameraDemo rozszerza klasę aktywności Androidów. Działanie to pojedyncza, skoncentrowana rzecz, którą użytkownik może zrobić z Androidem. Aktywność zazwyczaj wchodzi w interakcję z użytkownikiem, a klasa aktywności zajmuje się tworzeniem okna, w którym możemy umieścić nasz interfejs użytkownika. Aktywność CameraDemo utworzy obiekt podglądu i będzie zawierał odniesienie. Podgląd wstrzymuje odwołanie do działania jako jego kontekst. Obiekt Preview utworzy obiekt Camera i zwróci go do działania CameraDemo. Sentinel HASP licencjonowanie diagramu klasy UML pakietu Aladdin Cel. Pokaż szczegóły implementacji kilku klas HASP realizujących komponent proxy HASP Java Native Interface Proxy. Podsumowanie . Pakiet HASP Aladdin obejmuje 4 klasy. Te klasy są implementacją komponentu HASP Java Native Interface Proxy, który można znaleźć na diagramie składników licencji Sentinel HASP. Aplikacja internetowa Login Schemat obiektu kontrolera Cel. Przykład diagramu obiektów UML, który pokazuje niektóre obiekty uruchomieniowe zaangażowane w proces logowania dla użytkownika WWW. Podsumowanie . Instancja klasy Login Controller jest powiązana z instancjami User Manager, Cookie Manager i Logger. Login Controller, User Manager i Hibernate User DAO (Data Access Object) współdzielą jedno wystąpienie Logger. Zauważa błąd pisowni Wybierz tekst za pomocą myszy i naciśnij Ctrl Enter. Niniejszy dokument opisuje wersje UML do UML 2.5 i jest oparty na odpowiednich specyfikacjach OMGtrade Unified Modeling Languagetrade (OMG UMLreg). Diagramy UML zostały utworzone w programie Microsoft Visioreg 2007-2017 przy użyciu szablonów Visio w UML 2.x. Lucidchart to fajne darmowe narzędzie UML dla studentów, których polecam. Możesz wysyłać swoje komentarze i sugestie do webmastera na webmasteruml-diagrams. org. Kopia praw autorskich 2009-2018 uml-diagrams. org. Wszelkie prawa zastrzeżone. Proszę włączyć JavaScript, żeby zobaczyć komentarze obsługiwane przez Disqus. raquo raquo Schemat klas systemu handlu online Schemat systemu handlu online Klasyczne rozwiązania ręczne dla metod zwinnych. Diagramy relacji encji, diagramy encji relacji, diagramy zależności między jednostkami, diagramy sekwencji, pokazywanie. System zaplecza. Uml modele handlowe. Przetwarzanie i diagramy sekwencji i trefle dla najlepszego wykonania. Edytor dokumentów, który powinien mieć 8, 2017 danych. Bankowość lekka binarna firma handlowa potrzebuje zintegrowanej biblioteki i działalności uml. Opcja dla systemu bankowości internetowej gt. Przyszły zakres i funkcja. Wyrafinowane diagramy er, takie jak wymagania i aktywność, klasa, stan użycia. W grudniu 2017 r. Włączono prowadzenie czystego poznania. Typy funkcjonalne i działania. Zarządzanie bazą danych obiektów klas i diagramem interakcji dla handlu. Widok każdej iteracji pozwala na następujące. Jego nauczyciel. spójrz na to pytanie od poszukiwania do logicznych schematów odl. Pożądane, w jaki sposób diagramy aktywności utrzymują system przy użyciu. Poznanie projektowania oprogramowania do automatyzacji zawiera odniesienia do wszelkich ograniczeń. Badanie innego systemu, w tym. Serwer klienta, zarządzanie ryzykiem online i. reper. Te klienty wzbogacone o schemat klas. Diagramy relacji między podmiotami mobilnymi. platforma wszystko co potrzebne. Dreamtime daje część logowania z problemów z serwisu eBay. Klasy zasobów, języki komputerowe i dodatkowy składnik trasy. Na robot, zajęty system handlu binarnego. oparty na html handel online. Przetwarzanie systemów, aby zdać sobie sprawę, że kluby. Rezultat, handlowcy coraz intensywniejsi w poszukiwaniu systemu handlu za pomocą diagramów przypadków użycia. Schemat działania i eksportu oraz interakcji. Diagramy, diagramy relacji między jednostkami, modelowanie pogody. Rola interfejsów i ich systemów. Uk zintegrowana biblioteka i system danej klasy. Wymień handel akcjami jako implementację. E-rynek dodatkowo do pomieszczenia. Rodzaje każdego systemu biblioteki klas. Sprzedaj, złóż, wycofaj narzędzia i działania głównie dotyczące. Oparte na opcjach cenowych system używany diagram przypadku do uruchomienia. Obróbka potransakcyjna klasy systemu Swan, firma handlująca społecznością online. Revista Rusa Shopping Time Shopping 038 Przewodnik po usłudze -. -. Zakupy Przykład użycia przypadku TimeUML Przykłady witryn sieci społecznościowych Projekt Diagramy UML Projekt witryn społecznościowych. Ta próbka została utworzona w programie do tworzenia diagramów i rysowania ConceptDraw PRO przy użyciu biblioteki UML (Use Case Diagram) rozwiązania Rapid UML z obszaru Software Development w ConceptDraw Solution Park. Ten przykład pokazuje system Facebook Socio-health i jest używany podczas projekcji i tworzenia serwisów społecznościowych. Przedstawiono przykładowy scenariusz pokazujący, jak działa wspólny system śledzenia problemów: (1) Technik obsługi klienta odbiera telefon, e-mail lub inną komunikację od klienta o problemie. Niektóre aplikacje zapewniają wbudowany system przesyłania wiadomości i automatyczne zgłaszanie błędów z bloków obsługi wyjątków. (2) Technik sprawdza, czy problem jest prawdziwy, a nie tylko postrzegany. Technik zapewni także, że klient uzyska wystarczającą ilość informacji na temat problemu. Informacje te zazwyczaj obejmują środowisko klienta, czas i sposób wystąpienia problemu oraz wszystkie inne istotne okoliczności. (3) Technik tworzy problem w systemie, wprowadzając wszystkie istotne dane, dostarczone przez klienta. (4) Podczas prac nad tym zagadnieniem system jest aktualizowany nowymi danymi przez technika. Wszelkie próby rozwiązania problemu należy odnotować w systemie emisji. Status biletu najprawdopodobniej zostanie zmieniony z otwartego na oczekujący. (5) Po pełnym rozwiązaniu problemu jest on oznaczony jako rozwiązany w systemie śledzenia problemów. Jeśli problem nie zostanie w pełni rozwiązany, bilet zostanie ponownie otwarty, gdy technik otrzyma nowe informacje od klienta. Proces automatyzacji Run Book, który implementuje najlepsze praktyki dla tych przepływów pracy i zwiększa efektywność personelu IT staje się bardzo powszechny. System śledzenia problemów. Wikipedia Przykład diagramu przypadków użycia UML System przetwarzania biletów został stworzony przy użyciu oprogramowania do tworzenia diagramów i rysowania ConceptDraw PRO rozszerzonego o rozwiązanie Rapid UML z obszaru Software Development w ConceptDraw Solution Park. Schemat użycia protokołu UML Akceptowany otwarty standard, który jest używany w inżynierii oprogramowania i projektowaniu systemu, gdy modelowanie systemów obiektowych i procesów biznesowych jest znane jako Unified Modeling Language (UML). UML został stworzony dla systemów oprogramowania do definicji, wizualizacji, projektowania i dokumentacji. Nie jest to język programowania, ale na podstawie modelu UML można wygenerować kod. UML używa ogólnego zestawu notacji graficznych do stworzenia abstrakcyjnego modelu systemu zwanego modelem UML. Notacja UML pozwala wizualnie przedstawiać wymagania, podsystemy, wzorce strukturalne i behawioralne, elementy logiczne i fizyczne itp. UML definiuje 13 typów diagramów: Klasa (pakiet), Przypadek użycia, Sekwencja, Obiekt, Współpraca, Komponent, Czas, Przegląd interakcji, Maszyna stanu, struktura złożona, działanie i wdrożenie. Wszystkie te typy diagramów UML można szybko i łatwo tworzyć dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu ConceptDraw PRO rozszerzonemu o specjalne rozwiązanie Rapid UML z obszaru Software Development w ConceptDraw Solution Park. Usługi Diagram UML. System bankomatowy. Ta próbka została utworzona w programie do tworzenia diagramów i rysowania ConceptDraw PRO przy użyciu biblioteki UML (Use Case Diagram) rozwiązania Rapid UML z obszaru Software Development w ConceptDraw Solution Park. Ten przykład pokazuje schemat obsługi za pomocą bankomatów (Automated Teller Machines) i jest wykorzystywany przy pracy systemów bankowych ATM przy wykonywaniu transakcji bankowych. Ta próbka została utworzona w programie do tworzenia diagramów i rysowania ConceptDraw PRO przy użyciu biblioteki UML (Use Case Diagram) rozwiązania Rapid UML z obszaru Software Development w ConceptDraw Solution Park. Ten przykład pokazuje typy interakcji użytkowników z systemem i jest używany przy rejestracji i pracy z systemem bazy danych. Diagramy przypadków użycia opisują funkcjonalność dostarczaną przez system pod względem aktorów, ich cele reprezentowane jako przypadki użycia i wszelkie zależności między tymi przypadkami użycia. Unified Modeling Language (abr. UML) jest językiem modelowania ogólnego przeznaczenia, szeroko stosowanym w dziedzinie rozwoju oprogramowania, inżynierii oprogramowania, edukacji, nauki, przemysłu, biznesu. W 1997 r. UML został zatwierdzony jako standard przez OMG (Object Management Group), aw 2005 r. Został opublikowany jako norma ISO przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. UML jest szeroko i z powodzeniem stosowany do optymalizacji procesu opracowywania systemów oprogramowania i analizy systemów biznesowych. Wykorzystuje się 14 rodzajów diagramów UML, 7 z nich przedstawia informacje strukturalne, kolejne 7 typów reprezentują różne typy zachowań i aspekty interakcji. Projektowanie dowolnego zautomatyzowanego procesu jest łatwe dzięki ConceptDraw PRO i unikatowemu rozwiązaniu Rapid UML z obszaru Software Development, który zawiera liczne przykłady UML, szablony i biblioteki szablonów wektorowych do rysowania wszystkich typów diagramów UML 1.x i UML 2.x. Wykorzystanie predefiniowanych przykładów diagramów UML i szablonów pozwala szybko rozpocząć rysowanie własnych diagramów UML w oprogramowaniu ConceptDraw PRO. Diagram klas Ten materiał jest częścią serii: Podstawy UML Bądź na bieżąco z dodatkowymi treściami z tej serii. Jest to kolejna część serii artykułów na temat podstawowych diagramów używanych w języku Unified Modeling Language lub UML. W moim poprzednim artykule na temat diagramów sekwencji. Odsunąłem ostrość od specyfikacji UML 1.4 do OMG Adopted 2.0 Draft Specification of UML (a. k.a. UML 2). W tym artykule omówię Diagramy Struktur, która jest nową kategorią diagramów, która została wprowadzona w UML 2. Ponieważ celem tej serii jest kształcenie ludzi na temat elementów zapisu i ich znaczeń, ten artykuł skupia się głównie na diagramie klasowym . Przyczyna tego wkrótce stanie się jasna. Kolejne artykuły będą zawierały inne diagramy zawarte w kategorii konstrukcji. Ucz się więcej. Rozwijaj więcej. Połącz więcej. Jednym z dodatków DeveloperWorks Premium jest dostęp do ponad 500 książek i telekonferencji z biblioteki Safari. Oto kilka tytułów, które mogą Cię zainteresować: Wzory Enterprise Application Architecture Architektura Java Application UML Distilled: Krótki przewodnik po standardowym języku modelowania obiektów Konferencja architektury oprogramowania OReilly 2018 Kompletna kompilacja wideo Sprawdź wszystko, co DeveloperWorks Premium ma do zaoferowania i zostań członkiem dzisiaj. Chcę również przypomnieć czytelnikom, że ta seria dotyczy elementów notacji UML i że te artykuły nie mają na celu dostarczenia wskazówek na temat najlepszego podejścia do modelowania ani tego, jak określić, które rzeczy powinny być modelowane w pierwszej kolejności. Zamiast tego, celem tego artykułu i serii ogólnie jest pomoc w podstawowym zrozumieniu elementów zapisu 8212 ich składni i ich znaczeń. Dzięki tej wiedzy powinieneś być w stanie odczytać diagramy i stworzyć własne diagramy przy użyciu odpowiednich elementów zapisu. W tym artykule założono, że masz podstawowe pojęcie o projektowaniu obiektowym. Dla tych z Was, którzy potrzebują trochę pomocy z koncepcjami OO, możecie wypróbować krótki tutorial Sun Object Object Oriented Programming Concepts. Czytanie sekcji Co to jest klasa i co jest dziedziczeniem powinno dać ci wystarczające zrozumienie, aby ten artykuł był użyteczny. Ponadto książka Davida Taylorsa, Object-Oriented Technologies: A Managers Guide, oferuje doskonałe, wysokopoziomowe objaśnienie projektowania obiektowego bez konieczności dogłębnego zrozumienia programowania komputerowego. Yin i Yang UML 2 Rozwijanie z ufnością Konsekwentne dostarczanie wysokiej jakości oprogramowania szybciej za pomocą usług DevOps na IBM Bluemix. Zarejestruj się, aby skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej w chmurze Bluemix. i zacznij. W UML 2 istnieją dwie podstawowe kategorie diagramów: schematy strukturalne i schematy zachowań. Każdy diagram UML należy do jednej z tych dwóch kategorii diagramów. Celem schematów strukturalnych jest pokazanie statycznej struktury modelowanego systemu. Obejmują one diagramy klas, komponentów i obiektów. Z drugiej strony diagramy behawioralne pokazują dynamiczne zachowanie między obiektami w systemie, w tym takie rzeczy, jak metody, współpraca i działania. Przykładowymi diagramami zachowania są aktywności, przypadek użycia i diagramy sekwencji. Diagramy struktur w ogólności Zasoby, które naszym zdaniem Ci się podobają Jak już wspomniałem, diagramy struktur pokazują strukturę statyczną modelowanego systemu. skupienie się na elementach systemu, niezależnie od czasu. Struktura statyczna jest przekazywana poprzez pokazywanie typów i ich instancji w systemie. Oprócz pokazania typów systemów i ich instancji, diagramy struktur pokazują także przynajmniej niektóre relacje pomiędzy tymi elementami i między nimi, a nawet potencjalnie pokazują ich wewnętrzną strukturę. Diagramy struktury są przydatne w całym cyklu życia oprogramowania dla różnych członków zespołu. Ogólnie rzecz biorąc, te diagramy umożliwiają weryfikację projektu i komunikację między osobami i zespołami. Na przykład analitycy biznesowi mogą wykorzystywać diagramy klas lub obiektów do modelowania bieżących zasobów i zasobów firmy, takich jak księgi rachunkowe, produkty lub hierarchia geograficzna. Architekci mogą korzystać ze schematów komponentów i wdrożeń, aby zweryfikować, czy ich konstrukcja jest prawidłowa. Programiści mogą wykorzystywać diagramy klas do projektowania i dokumentowania klas zakodowanych systemowo (lub wkrótce kodowanych). Diagram klas, w szczególności UML 2, traktuje diagramy struktur jako klasyfikację, że nie istnieje sam diagram nazywany Diagramem struktury. Jednak diagram klasowy stanowi doskonały przykład typu diagramu struktury i dostarcza nam początkowego zestawu elementów zapisu, które wykorzystują wszystkie pozostałe diagramy strukturalne. A ponieważ diagram klasowy jest tak fundamentalny, pozostała część tego artykułu skupi się na zestawie notacji diagramów klas. Pod koniec tego artykułu powinieneś wiedzieć, jak narysować schemat klasy UML 2 i mieć solidne podstawy do zrozumienia innych schematów strukturalnych, kiedy omówimy je w kolejnych artykułach. Podstawy Jak wspomniano wcześniej, celem diagramu klas jest pokazanie typów modelowanych w systemie. W większości modeli UML typy te obejmują: UML używa specjalnej nazwy dla tych typów: klasyfikatory. Ogólnie rzecz biorąc, możesz myśleć o klasyfikatorze jako klasie, ale technicznie klasyfikator jest bardziej ogólnym terminem, który odnosi się również do pozostałych trzech typów powyżej. Nazwa klasy Reprezentacja UML klasy jest prostokątem zawierającym trzy przegródki ułożone pionowo, jak pokazano na rysunku 1. Górna komora pokazuje nazwę klasy. Środkowy przedział zawiera listę atrybutów klas. W dolnym przedziale znajduje się lista operacji klasy. Podczas rysowania elementu klasy na diagramie klas, należy użyć górnego przedziału, a dolne dwa przedziały są opcjonalne. (Dwa dolne będą niepotrzebne na diagramie przedstawiającym wyższy poziom szczegółowości, w którym celem jest pokazanie jedynie związku między klasyfikatorami.) Rysunek 1 pokazuje lot lotniczy modelowany jako klasa UML. Jak widać, nazywa się Flight. aw środkowym przedziale widzimy, że klasa Flight ma trzy atrybuty: flightNumber, departureTime i flightDuration. W dolnym przedziale widzimy, że klasa Flight ma dwie operacje: delayFlight i getArrivalTime. Rysunek 1: Diagram klas dla klasy Lista atrybutów klasy lotowej Sekcja atrybutu klasy (środkowy przedział) wymienia każdy z atrybutów klas w oddzielnym wierszu. Sekcja atrybutu jest opcjonalna, ale w przypadku użycia zawiera każdy atrybut klasy wyświetlanej w formacie listy. Linia wykorzystuje następujący format: Kontynuując nasz przykład klasy Flight możemy opisać atrybuty klas z informacjami o typie atrybutu, jak pokazano w Tabeli 1. Tabela 1: Nazwy atrybutów klas Flight z powiązanymi typami W diagramach klasy biznesowej, Typy atrybutów zwykle odpowiadają jednostkom, które mają sens dla potencjalnych czytelników diagramu (np. minut, dolarów itp.). Jednak diagram klas, który zostanie użyty do wygenerowania potrzebnych klas kodu, których typy atrybutów są ograniczone do typów zapewnionych przez język programowania lub typów zawartych w modelu, które również zostaną zaimplementowane w systemie. Czasami warto pokazać na diagramie klasy, że określony atrybut ma wartość domyślną. (Na przykład w aplikacji do rachunku bankowego nowe konto bankowe rozpoczynałoby się od salda zerowego.) Specyfikacja UML pozwala na identyfikację wartości domyślnych w sekcji listy atrybutów za pomocą następującej notacji: Pokazuje domyślną wartość dla atrybutów opcjonalnie Rysunek 2 pokazuje klasę konta bankowego z atrybutem o nazwie balance. który ma domyślną wartość 0. Rysunek 2: Schemat klasowy konta bankowego pokazujący wartość atrybutów salda domyślnie zero dolarów Lista operacji klasy Operacje klas są udokumentowane w trzecim (najniższym) przedziale prostokąta diagramów klas, który ponownie jest opcjonalny . Podobnie jak atrybuty, operacje klasy są wyświetlane w formacie listy, z każdą operacją w osobnym wierszu. Operacje są udokumentowane przy użyciu następującej notacji: Operacje klas Flight są mapowane w Tabeli 2 poniżej. Tabela 2: Operacje klas lotu odwzorowane na podstawie rysunku 3 Na rysunku 3 pokazano, że operacja delayFlight ma jeden parametr wejściowy 8212 numberOfMinutes 8212 typu Minutes. Jednak operacja delayFlight nie ma wartości zwracanej. Uwaga: Funkcja delayFlight nie ma wartości zwracanej, ponieważ podjęłam decyzję projektową, aby jej nie mieć. Można argumentować, że operacja opóźnienia powinna zwrócić nowy czas przybycia, a gdyby tak było, sygnatura operacji pojawiłaby się jako delayFlight (numberOfMinutes. Minutes). Data. Gdy operacja ma parametry, są one umieszczane w nawiasach operacji, a każdy parametr używa nazwy parametru formatu. typ parametru. Rysunek 3: Parametry operacji klasy Flight zawierają opcjonalne oznaczenie Podczas dokumentowania parametrów operacji można użyć opcjonalnego wskaźnika, aby pokazać, czy parametr jest wprowadzany, czy też wysyłany z tej operacji. Ten opcjonalny wskaźnik pojawia się jako wejście lub wyjście, jak pokazano w dziale operacji na Rysunku 3. Zwykle wskaźniki te są niepotrzebne, chyba że używany jest starszy język programowania, taki jak Fortran, w którym to przypadku informacje te mogą być pomocne. Jednak w językach C i Java wszystkie parametry są w parametrach, a ponieważ w parametrze jest domyślny typ zgodnie ze specyfikacją UML, większość ludzi pominie wskaźniki wejściowej wydajności. Dziedziczenie Bardzo ważna koncepcja w dziedzinie projektowania obiektowego, dziedziczenia. odnosi się do zdolności jednej klasy (klasy potomnej) do odziedziczenia identycznej funkcjonalności innej klasy (super klasy), a następnie dodania jej nowej funkcjonalności. (W bardzo nietechnicznym sensie wyobraźcie sobie, że odziedziczyłem po matce ogólne zdolności muzyczne, ale w mojej rodzinie jestem jedynym, który gra na gitarze elektrycznej.) Aby modelować dziedziczenie na diagramie klasowym, ciągła linia jest pobierana z klasy potomnej (klasa dziedzicząca zachowanie) z zamkniętą, niewypełnioną grotką (lub trójkątem) wskazującą na super klasę. Rozważ typy kont bankowych: Rysunek 4 pokazuje, jak obie klasy CheckingAccount i SavingsAccount dziedziczą z klasy BankAccount. Rysunek 4: Dziedziczenie jest wskazywane przez ciągłą linię z zamkniętą, niewypełnioną grot strzałek wskazującą na super klasę Na rysunku 4, relacja dziedziczenia jest narysowana z oddzielnymi liniami dla każdej podklasy, która jest metodą stosowaną w IBM Rational Rose i IBM Rational XDE . Istnieje jednak alternatywny sposób rysowania dziedziczenia zwany notacją drzewa. Możesz użyć notacji drzewa, gdy istnieją dwie lub więcej klas potomnych, jak na Rysunku 4, z tym wyjątkiem, że linie dziedziczenia scalają się jak gałąź drzewa. Rysunek 5 przedstawia przerysowanie tego samego dziedziczenia pokazane na rysunku 4, ale tym razem z wykorzystaniem notacji drzewa. Rysunek 5: Przykład dziedziczenia z wykorzystaniem notacji drzew Streszczenie zajęć i operacji Obserwujący czytelnik zauważy, że diagramy na rysunkach 4 i 5 używają kursywy dla nazwy klasy BankAccount i operacji wypłat. Oznacza to, że klasa BankAccount jest klasą abstrakcyjną, a metoda wycofania jest operacją abstrakcyjną. Innymi słowy, klasa BankAccount udostępnia abstrakcyjny podpis operacji wycofania, a dwie kategorie podrzędne kont CheckingAccount i SavingsAccount implementują własną wersję tej operacji. Jednak super klasy (klasy nadrzędne) nie muszą być klasami abstrakcyjnymi. To normalne, że standardowa klasa jest super-klasą. Powiązania Kiedy modelujesz system, niektóre obiekty będą ze sobą powiązane, a te relacje muszą być modelowane w celu zachowania przejrzystości. Istnieje pięć rodzajów stowarzyszeń. Omówię dwa z nich 8212 dwukierunkowych i jednokierunkowych skojarzeń 8212 w tej sekcji, a ja omówię pozostałe trzy typy powiązań w sekcji Poza podstawami. Należy pamiętać, że szczegółowa dyskusja, kiedy należy korzystać z każdego rodzaju powiązania, wykracza poza zakres tego artykułu. Zamiast tego skoncentruję się na celu każdego typu powiązania i pokażę, jak powiązanie zostało narysowane na diagramie klas. Dwukierunkowe (standardowe) powiązanie Połączenie to połączenie dwóch klas. Związki zawsze zakładają, że są dwukierunkowe, co oznacza, że ​​obie klasy są świadome siebie nawzajem i ich związku, chyba że kwalifikujesz to powiązanie jako jakiś inny typ. Wracając do przykładu Flight, rysunek 6 pokazuje standardowy rodzaj powiązania między klasą Flight a klasą Plane. Rysunek 6: Przykład dwukierunkowego powiązania między klasą lotu a klasą A Dwukierunkowe powiązanie jest wskazywane przez ciągłą linię między dwiema klasami. Na każdym końcu linii umieszczasz nazwę roli i wartość krotności. Rysunek 6 pokazuje, że Lot jest powiązany z konkretnym Płaszczykiem, a klasa Flight wie o tym powiązaniu. Samolot przyjmuje rolę przypisanego układu w tym skojarzeniu, ponieważ tak mówi nazwa roli obok klasy Plane. Wartość krotności obok klasy Plane wynosząca 0..1 oznacza, że ​​gdy istnieje instancja Lotu, może ona mieć jedną instancję Płaszczyzny powiązanej z nią lub nie powiązaną z nią Płaszczyzn (tzn. Być może samolot jeszcze nie był przydzielony). Rysunek 6 pokazuje również, że samolot wie o powiązaniu z klasą lotu. W tym skojarzeniu lot przyjmuje przypisaną rolę. Fotony diagram na rysunku 6 informuje nas, że instancja płaszczyzny może być powiązana albo bez lotów (np. Jej zupełnie nowego samolotu), albo z nieskończoną liczbą lotów (np. samolot został wynajęty przez ostatnie pięć lat). Dla tych, którzy zastanawiają się, jakie wartości potencjalnych wartości są dla końców skojarzeń, tabela 3 poniżej wymienia niektóre przykładowe wartości krotności wraz z ich znaczeniem. Tabela 3: Wielości wartości i ich wskaźniki Potencjalne wartości wielościowe Jednokierunkowe powiązanie W jednokierunkowym powiązaniu dwie klasy są powiązane, ale tylko jedna klasa wie, że związek istnieje. Na rysunku 7 pokazano przykład raportu z przekroczonym rachunkiem z powiązaniem jednokierunkowym. Rysunek 7: Przykład powiązania jednokierunkowego: Klasa OverdrawnAccountsReport zna klasę BankAccount, ale klasa BankAccount nie zna powiązania. Powiązanie jednokierunkowe jest rysowane jako linia ciągła z otwartym grotem strzałki (nie zamkniętym grot strzałki lub trójkąt, używany do wskazywania dziedziczenia) wskazujący na znaną klasę. Podobnie jak w przypadku standardowych asocjacji, jednokierunkowe powiązanie obejmuje nazwę roli i wartość krotności, ale w przeciwieństwie do standardowego skojarzenia dwukierunkowego, skojarzenie jednokierunkowe zawiera tylko nazwę roli i wartość krotności dla znanej klasy. W naszym przykładzie na Rysunku 7, OverdrawnAccountsReport wie o klasie BankAccount, a klasa BankAccount pełni rolę overdrawnAccounts. Jednak w przeciwieństwie do standardowego powiązania, klasa BankAccount nie ma pojęcia, że ​​jest powiązana z OverdrawnAccountsReport. Uwaga: Może wydawać się dziwne, że klasa BankAccount nie ma informacji o klasie OverdrawnAccountsReport. To modelowanie pozwala klasie raportów wiedzieć o klasie biznesowej, którą zgłaszają, ale klasy biznesowe nie wiedzą, że są raportowane. Spowoduje to rozluźnienie sprzężenia obiektów, dzięki czemu system będzie bardziej dostosowany do zmian. Nieuchronnie, jeśli modelujesz duży system lub dużą część firmy, w twoim modelu będzie wiele różnych klasyfikatorów. Zarządzanie wszystkimi klasami może być zniechęcającym zadaniem, dlatego UML udostępnia element organizacyjny nazywany pakietem. Pakiety umożliwiają modelarzom uporządkowanie klasyfikatorów modeli w przestrzenie nazw, które przypominają foldery w systemie plików. Podział systemu na wiele pakietów sprawia, że ​​system jest łatwiejszy do zrozumienia, zwłaszcza jeśli każdy pakiet reprezentuje określoną część systemu. Uwaga: Pakiety świetnie nadają się do organizacji klas modeli, ale ważne jest, aby pamiętać, że diagramy klas mają łatwo przekazywać informacje o modelowanym systemie. W przypadkach, gdy twoje pakiety zawierają wiele klas, lepiej jest używać wielu diagramów klas, zamiast tworzyć tylko jeden diagram dużej klasy. Istnieją dwa sposoby rysowania pakietów na diagramach. Nie ma reguły określającej, której zapisu użyć, z wyjątkiem użycia osobistego osądu, który jest najłatwiejszy do odczytania dla rysowanego schematu klasowego. Oba sposoby zaczynają się od dużego prostokąta z mniejszym prostokątem (tabulatorem) nad jego lewym górnym rogiem, jak widać na Rysunku 8. Ale modelarz musi zdecydować, w jaki sposób ma być pokazane członkostwo pakietów, w następujący sposób: Jeśli modelarz zdecyduje się pokazać pakiety członków w dużym prostokącie, a następnie wszystkie te elementy muszą być umieszczone w prostokącie. Uwaga: Ważne jest, aby zrozumieć, że kiedy mówię o tych wszystkich członkach, mam na myśli tylko te klasy, które będą pokazywane na bieżącym diagramie. Schemat przedstawiający pakiet z zawartością nie musi pokazywać całej jego zawartości, może pokazać podzbiór zawartych elementów zgodnie z pewnym kryterium, niekoniecznie wszystkie klasyfikatory pakietów. Również nazwa pakietu musi być umieszczona w pakiecie mniejszy prostokąt (jak pokazano na rysunku 8). Jeśli projektant zdecyduje się pokazać elementy pakietu poza dużym prostokątem, wówczas wszystkie elementy, które będą widoczne na schemacie, muszą zostać umieszczone poza prostokątem. Aby pokazać, jakie klasyfikatory należą do pakietu, z każdego klasyfikatora zostanie narysowana linia, która ma znak plusa wewnątrz okręgu dołączonego do pakietu (rysunek 9). Rysunek 8: Przykładowy element pakietu, który pokazuje swoje elementy wewnątrz prostokątów pakietów Rysunek 9: Przykładowy element pakietu pokazujący członkostwo za pośrednictwem połączonych linii Znaczenie zrozumienia podstaw W języku UML 2 ważniejsze jest niż zrozumienie podstaw klasy diagram. Dzieje się tak dlatego, że diagram klas zapewnia podstawowe bloki konstrukcyjne dla wszystkich innych schematów strukturalnych, takich jak diagramy komponentów lub obiektów (wystarczy wymienić tylko kilka). Poza podstawami W tym momencie omówiłem podstawy schematu klas, ale nie przestawaj już czytać. W następnych sekcjach zajmiemy się ważniejszymi aspektami diagramu klas, który można dobrze wykorzystać. Obejmują one interfejsy, trzy pozostałe typy powiązań, widoczność i inne dodatki w specyfikacji UML 2. Interfejsy Wcześniej w tym artykule zasugerowałem, że uważasz klasyfikatory po prostu za klasy. W rzeczywistości klasyfikator jest bardziej ogólną koncepcją, która obejmuje typy danych i interfejsy. Pełna dyskusja na temat tego, kiedy i jak skutecznie wykorzystywać typy danych i interfejsy w diagramach struktury systemów, wykracza poza zakres tego artykułu. Dlaczego więc wspominam o typach danych i interfejsach tutaj? Czasami chciałbyś zamodelować te typy klasyfikatorów na diagramie struktury i ważne jest, aby używać w tym celu właściwego zapisu lub przynajmniej mieć świadomość tych typów klasyfikatorów. Niepoprawne narysowanie tych klasyfikatorów prawdopodobnie zmyli czytelników twojego diagramu struktury, a wynikowy system prawdopodobnie nie spełni wymagań. Klasa i interfejs różnią się: klasa może mieć rzeczywistą instancję swojego typu, podczas gdy interfejs musi mieć co najmniej jedną klasę do jej implementacji. W UML 2 interfejs jest uważany za specjalizację elementu do modelowania klas. Dlatego interfejs jest narysowany podobnie jak klasa, ale górny przedział prostokąta ma również tekst 171interface187, jak pokazano na Rysunku 10. Uwaga: Podczas rysowania diagramu klas całkowicie mieści się w specyfikacji UML, aby umieścić 171 klasę 187 w górnym przedziale prostokąta, tak jak w przypadku 171interface187, jednak specyfikacja UML mówi, że umieszczanie tekstu klasy w tym przedziale jest opcjonalne i należy założyć, że 171klasa187 nie jest wyświetlana. Rysunek 10: Przykład diagramu klas, w którym klasy Profesora i Studenta implementują interfejs Person Na diagramie pokazanym na Rysunku 10 zarówno klasy profesora, jak i ucznia implementują interfejs Person i nie dziedziczą z niego. Wiemy o tym z dwóch powodów: 1) Obiekt Person jest zdefiniowany jako interfejs 8212 ma tekst 171interface187 w obszarze nazw obiektów i widzimy, że obiekty Professor i Student są obiektami klasy, ponieważ są one oznaczone zgodnie z regułami dla rysowanie obiektu klasy (w jego obszarze nazw nie ma dodatkowego tekstu klasyfikacji). 2) Wiemy, że dziedziczenie nie jest tu pokazywane, ponieważ linia ze strzałką jest kropkowana i nie jest stała. Jak pokazano na rys. 10, linia przerywana z zamkniętą, niewypełnioną strzałką oznacza realizację (lub implementację), jak widzieliśmy na rys. 4, ciągła linia strzałek z zamkniętą, niewypełnioną strzałką oznacza dziedziczenie. Więcej skojarzeń Przede wszystkim omówiłem powiązania dwukierunkowe i jednokierunkowe. Teraz zajmiemy się trzema pozostałymi typami skojarzeń. Klasa asocjacji Podczas modelowania powiązania czasami trzeba dołączyć inną klasę, ponieważ zawiera ona cenne informacje na temat relacji. W tym celu użyjesz klasy asocjacyjnej powiązanej z podstawowym powiązaniem. Klasa asocjacji jest reprezentowana jak normalna klasa. Różnica polega na tym, że linia powiązania między klasami podstawowymi przecina kropkowaną linię połączoną z klasą asocjacji. Rysunek 11 pokazuje klasę asocjacyjną dla naszego przykładu branży lotniczej. Rysunek 11: Dodawanie klasy asocjacyjnej MileageCredit W diagramie klas przedstawionym na rysunku 11, powiązanie między klasą Flight i klasą FrequentFlyer powoduje powstanie klasy asocjacyjnej o nazwie MileageCredit. Oznacza to, że gdy instancja klasy Flight jest powiązana z instancją klasy FrequentFlyer, pojawi się również instancja klasy MileageCredit. Aggregation Aggregation jest specjalnym rodzajem asocjacji używanym do modelowania całości do relacji części. W podstawowych relacjach agregacji cykl życia klasy części jest niezależny od cyklu życia całej klasy. Na przykład, możemy myśleć o Samochodzie jako o całości, a Koła Samochodowym jako o całym Samochodzie. Koło może zostać utworzone na wiele tygodni przed czasem i może siedzieć w magazynie, zanim zostanie umieszczone na samochodzie podczas montażu. W tym przykładzie instancja Class Wheel wyraźnie żyje niezależnie od instancji klasy Car. Istnieją jednak sytuacje, w których cykl życia klas części nie jest niezależny od całej klasy 8212, nazywa się to agregacją składu. Rozważmy na przykład związek firmy z jej działami. Zarówno firma, jak i wydziały są modelowane jako zajęcia, a dział nie może istnieć przed powstaniem firmy. Tutaj instancja klasy Department jest zależna od istnienia instancji klasy Company. Pozwala dalej badać podstawową agregację i agregację kompozycji. Agregacja podstawowa Powiązanie z relacją agregacji wskazuje, że jedna klasa jest częścią innej klasy. W relacji agregacji instancja klasy potomnej może przeżyć swoją klasę nadrzędną. Aby przedstawić relację agregacji, narysuj ciągłą linię od klasy nadrzędnej do klasy części i narysuj niewypełniony kształt rombu na końcu powiązania klasy nadrzędnej. Rysunek 12 pokazuje przykład zależności agregacji między samochodem a kołem. Rysunek 12: Przykład powiązania agregacji Agregacja złożenia Relacja agregacji kompozycji jest tylko inną formą relacji agregacji, ale cykl życia instancji klas podrzędnych jest zależny od cyklu życia instancji klasy nadrzędnej. Na rysunku 13, który pokazuje związek kompozycji między klasą firmy a klasą działu, zauważ, że relacja kompozycji jest narysowana jak relacja agregacji, ale tym razem kształt diamentu jest wypełniony. Rysunek 13: Przykład relacji kompozycji W relacji modelowanej na Rysunku 13 instancja klasy Firma zawsze będzie miała co najmniej jedną instancję klasy Department. Ponieważ relacja jest relacją kompozycji, gdy instancja firmy zostanie usunięta, serwer również zostanie automatycznie usunięty. Inną ważną cechą agregacji kompozycji jest to, że klasa części może być powiązana tylko z jedną instancją klasy nadrzędnej (np. Klasą firmy w naszym przykładzie). Refleksyjne skojarzenia Omówiliśmy teraz wszystkie typy skojarzeń. Jak mogliście zauważyć, wszystkie nasze przykłady pokazały związek między dwiema różnymi klasami. Jednak klasa może być również powiązana sama ze sobą, używając asocjacji refleksyjnej. Na początku może to nie mieć sensu, ale pamiętaj, że zajęcia są abstrakcjami. Rysunek 14 pokazuje, w jaki sposób klasa pracowników może być powiązana ze sobą za pośrednictwem funkcji zarządzania ładunkami. Gdy klasa jest z sobą powiązana, nie oznacza to, że instancja klasy jest powiązana z nią samą, ale że instancja klasy jest powiązana z inną instancją klasy. Rysunek 14: Przykład związku refleksyjnego asocjacji Związek przedstawiony na rysunku 14 oznacza, że ​​instancją pracownika może być menedżer innej instancji Employee. Ponieważ jednak rola relacji menedżerów ma wielość 0, pracownik może nie mieć innych pracowników do zarządzania. Widoczność W projektowaniu obiektowym istnieje zapis widoczności atrybutów i operacji. UML identyfikuje cztery typy widoczności: public, protected, private i package. Specyfikacja UML nie wymaga wyświetlania atrybutów i widoczności operacji na diagramie klasy, ale wymaga zdefiniowania dla każdego atrybutu lub operacji. Aby wyświetlić widoczność na diagramie klasy, umieść znacznik widoczności przed nazwą atrybutu lub nazwy operacji. Chociaż UML określa cztery typy widoczności, rzeczywisty język programowania może dodać dodatkowe widoczności lub może nie obsługiwać widoczności zdefiniowanych przez UML. Tabela 4 zawiera różne oznaczenia typów widoczności obsługiwanych przez UML. Tabela 4: Znaki dla typów widoczności obsługiwanych przez UML Teraz przyjrzyjmy się klasie, która pokazuje typy widoczności wskazane dla jej atrybutów i operacji. Na rysunku 15 wszystkie atrybuty i operacje są publiczne, z wyjątkiem operacji updateBalance. Operacja updateBalance jest chroniona. Rysunek 15: Klasa BankAccount, która pokazuje widoczność jej atrybutów i operacji UML 2 dodatki Po omówieniu podstaw i tematów zaawansowanych omówimy niektóre nowe notacje dodane do diagramu klas z UML 1.x. Podczas modelowania struktury systemu czasami przydatne jest pokazanie przykładowych wystąpień klas. Aby to zrobić, UML 2 udostępnia element specyfikacji instancji, który pokazuje interesujące informacje za pomocą przykładowych (lub rzeczywistych) instancji w systemie. Notacja instancji jest taka sama jak klasa, ale zamiast górnego przedziału, który ma tylko nazwę klasy, nazwa jest podkreśloną konkatenacją: ponieważ celem pokazywania instancji jest pokazywanie interesujących lub istotnych informacji, nie jest to konieczne uwzględnić w modelu wszystkie atrybuty i operacje instancji. Zamiast tego jest całkowicie właściwe, aby pokazać tylko atrybuty i ich wartości, które są interesujące, jak pokazano na Rysunku 16. Rysunek 16: Przykładowa instancja klasy Plane (pokazane są tylko interesujące wartości atrybutów) Jednak pokazanie tylko niektórych wystąpień bez ich związku nie jest zbyt użyteczny, dlatego UML 2 pozwala również na modelowanie związków relacji na poziomie instancji. Reguły tworzenia skojarzeń są takie same jak w przypadku normalnych relacji klasowych, chociaż istnieje jedno dodatkowe wymaganie podczas modelowania powiązań. Dodatkowym ograniczeniem jest to, że relacje asocjacyjne muszą być zgodne z relacjami diagramów klas, dlatego nazwy ról skojarzeń muszą być również zgodne ze schematem klas. Przykład tego jest pokazany na rysunku 17. W tym przykładzie instancje są przykładowymi przykładami diagramu klas znalezionego na rysunku 6. Rysunek 17: Przykład z rysunku 6 z wykorzystaniem instancji zamiast klas Rysunek 17 ma dwa wystąpienia klasy Flight, ponieważ diagram klasowy wskazywał, że relacja między klasą Plane a klasą Flight wynosi zero-do-wielu. Dlatego nasz przykład pokazuje dwie instancje Flight, z którymi związana jest instancja Płaszczyzny NX0337. Modelowanie instancji klas jest czasami bardziej szczegółowe niż mogłoby się wydawać. Czasami możesz po prostu chcieć modelować relacje klas na bardziej ogólnym poziomie. W takich przypadkach należy użyć notacji ról. Notacja roli jest bardzo podobna do notacji instancji. Aby modelować rolę klasy, narysujesz pole i umieścisz w nim nazwę roli oraz nazwę klasy, podobnie jak w przypadku notacji wystąpień, ale w tym przypadku nie podkreślisz słów. Rysunek 18 pokazuje przykład ról odgrywanych przez klasę Pracowników opisaną przez diagram na Rysunku 14. Na Rysunku 18 możemy stwierdzić, że chociaż klasa Pracownika jest powiązana z samym sobą, to relacja rzeczywiście istnieje między Pracownikiem odgrywającym rolę menedżera i pracownika w roli członka zespołu. Rysunek 18: Diagram klas przedstawiający klasę na rysunku 14 w różnych rolach Należy pamiętać, że nie można modelować roli klas na diagramie prostej klasy, mimo że na rysunku 18 widać, że można. Aby użyć notacji ról, musisz użyć notacji struktury wewnętrznej, omówionej w dalszej części. Struktury wewnętrzne Jedną z bardziej przydatnych funkcji diagramów struktury UML 2 jest nowa notacja struktury wewnętrznej. Pozwala pokazać sposób, w jaki klasa lub inny klasyfikator jest wewnętrznie skomponowany. Nie było to możliwe w UML 1.x, ponieważ zestaw notacji ograniczał się do pokazywania tylko relacji agregacji, które miała klasa. Teraz, w UML 2, notacja struktury wewnętrznej pozwala lepiej pokazać, jak te części klas odnoszą się do siebie nawzajem. Spójrzmy na przykład. Na rysunku 18 mamy diagram klasowy pokazujący, w jaki sposób klasa Plane składa się z czterech silników i dwóch obiektów oprogramowania sterującego. Brakuje na tym diagramie jakichkolwiek informacji o sposobie montażu części samolotowych. Z diagramu na Rysunku 18 nie można stwierdzić, czy obiekty oprogramowania sterującego kontrolują dwa silniki, czy też jeden obiekt oprogramowania sterującego kontroluje trzy silniki, a drugi steruje jednym silnikiem. Rysunek 19: Diagram klasowy, który pokazuje tylko relacje między obiektami. Rysowanie wewnętrznej struktury klas poprawi tę sytuację. Zaczynasz od narysowania pudełka z dwoma przedziałami. Górny przedział zawiera nazwę klasy, a dolny przedział zawiera wewnętrzną strukturę klas, pokazującą klasy części dla rodziców w ich odpowiednich rolach, a także sposób, w jaki każda poszczególna klasa odnosi się do innych w tej roli. Rycina 19 pokazuje wewnętrzną strukturę klasy Plane zauważ, jak wewnętrzna struktura oczyszcza zamieszanie. Figure 20: An example internal structure of a Plane class In Figure 20 the Plane has two ControlSoftware objects and each one controls two engines. The ControlSoftware on the left side of the diagram (control1) controls engines 1 and 2. The ControlSoftware on the right side of the diagram (control2) controls engines 3 and 4. Conclusion There are at least two important reasons for understanding the class diagram. The first is that it shows the static structure of classifiers in a system the second reason is that the diagram provides the basic notation for other structure diagrams prescribed by UML. Developers will think the class diagram was created specially for them but other team members will find them useful, too. Business analysts can use class diagrams to model systems from the business perspective. As we will see in other articles in this series on UML basics, other diagrams 8212 including the activity, sequence, and statechart diagrams 8212 refer to the classes modeled and documented on the class diagram. Next in this series on UML basics: The component diagram . Downloadable resources

Comments